Yeşilçam'ın "iyi kalpli kötü adamı" Hüseyin Baradan'dan bir insanlık hikâyesi

Yeşilçam oyuncusu “en iyi kötü kalpli adam” Hüseyin Baradan, 2004 yılında yaşama veda etmişti. Baradan, 2000 yılında eşini kaybetmiş ve sonrasında yaşadıklarını tüm içtenliğiyle anlatmıştı. Bu insanlık hikâyesini bilmeyenler ya da hatırlamak isteyenler için yayımlamak istedik. İşte Baradan’ın 45 yıllık eşi Hayriye Hanım’ı kaybettikten sonraki öyküsü…

Editör: Özden Özmen
24 Şubat 2021 - 22:00
Yeşilçam’ın en sevilen karakterlerinden biri olan Hüseyin Baradan, 2000 yılında eşi Hayriye Baradan ile uzun zaman hayalini kurdukları Yunan Adaları gezisine çıkmıştır. Bu seyahat esnasında Hayriye Hanım yaşama gözlerini yummuştur.

HÜSEYİN BARADAN’IN EŞİNİN ÖLÜMÜ SONRASI ANLATTIKLARI

Sinema sanatçısı Hüseyin Baradan, eşi Hayriye Hanım’la birlikte bir gemi seyahatine çıkmıştır. Uzun zaman hayalini kurdukları Yunan Adaları gezisinde acı bir olay gerçekleşir. Hüseyin Baradan, geziye çıktıkları gemi Girit’e doğru yaklaşırken hayat arkadaşını kaybeder.
Tam da o anda Baradan’ın kendi söylemiyle karşısında bir ” melek ” görünür… O Melek , Girit’te bulunan bir tatil firmasının sahibi olan Manolis Gavrilakis’tir. Gavrilakis, ilk kez gördüğü bu Türk’ün üzüntüsüne ortak olup, sıkıntılarını dinler ve ona yardım eder. “Anne” dediği Hayriye Baradan’ın cenazesinin çok kısa süre içinde İzmir’e getirilmesi için harekete geçer.
Yeşilçam’ın sevilen oyuncusunun, ”Kurban Bayramı’nda 45 senelik hayat arkadaşım Hayriye Baradan’la çok uzun zamandır hayalini kurduğumuz Yunan Adaları’na gideceğimiz için çok sevinçliydik ” diyerek anlatmaya başladığı hikâyenin devamı ise şu şekilde;
”Gezi turumuz Kuşadası’ndan hareketle, Mikonos, Rodos, Girit ve Santorini Adaları’na kadar sürecekti. Her şey istediğimiz gibi gemimiz ”Odesus” muazzamdı… Geminin kaptanı küçük yaşlarda Türkiye’de hayat sürmüş bir Rum çocuğuydu. Geminin içerisinde Türkler de bulunuyordu. Bizim gibi Batı Dersaneleri’nin sahibi de müstakbel eşiyle beraber gemideydi…
Rodos’a indiğimizde, özel bir günümüzdü… Hayriye Hanım’a; “biraz dolaşmaya ne dersin?” dedim. ”Kendimi çok iyi hissetmiyorum, en iyisi ben gemide dinleneyim. Sen gez gel” dedi bana…
Eşinin sözleri üzerine dışarı çıkan Hüseyin Baradan, hem çoğu yerin kapalı olması hem de eşinin yanında olmaması nedeniyle keyif alamayıp geri dönmüş.

HAYRİYE BARADAN GEMİDE VEFAT EDİYOR

Çok geçmeden döndüm gemiye… Girit’e doğru hareket ettik. Dostlarımızla birlikte güzel bir akşam yemeği yedik. Sabah 09:30 civarlarında gemi sallanmaya başladı. Eşim çok korktu, “Ben odada dinleneceğim” dedi. Onu tek bırakmak istemedim. Birlikte bize ayrılan odamıza çekildik. Tam da o anda, eşimin “ben fena oluyorum” sözleriyle telefonu alıp doktoru çağırdım. İki dakika içinde bir ambulansta bile bulunmayacak materyaller ile bir doktor ve iki hemşire yanımıza geldiler.
Zaman kaybetmeden eşime ilk müdahaleyi yaptılar. Tam tansiyonunu ölçecekleri sırada “Hüseyin, ben ölüyorum” dedi ve gözlerini yumdu… Doktorların çabalarını yaşamayan bilemez. Lakin sonuçsuz kaldı… O an buz kestim… Beni oracıktan dışarı götürdüler. Gemideki herkes benim için seferber oldu. Girit’e indik. İki hemşire, Rum asıllı gemi kaptanı ve ben karakola, ifade vermek için gittik.
Gemi yaklaşık iki saate hareket edecek… Bizimle birlikte gelen rehberler de “ihtiyacınız olur” diyerek 500 dolar bırakıp uzaklaştılar. Girit Adası’nda bir başıma kaldım. Üzerimde param az… Sonra beni morga götürdüler ve orada polis ifademi aldı.
Darmadağın bir haldeyim. Aniden bir ses: ”Ben Comodor Gezi firmasının sahibi Manolis Gavrilakis. Çok yorgunsunuz, izin verirseniz sizi bir otele götüreceğim. Biraz dinlenmelisiniz” dedi. Tamam deyip çıktık…”
Çok üzgün durumda olan Hüseyin Baradan’a destek olan Manolis, “ağabey” dediği oyuncunun Türkiye’ye ulaşmasını ardından da eşi Hayriye Baradan’ın cenazesinin İzmir’e ulaştırılmasını sağlamış. Bunları yaparken de her adımda Baradan’ı aramış, ilgilenmiş.
Hüseyin Baradan, sözlerini şu şekilde sonlandırıyor; “Gördüğünüz gibi, yardımseverlik ne dil, ne ırk, ne din hiç bir şey dinlemiyor. İnsanlık ayrı bir olay… Biliyor musunuz, Yunanistan’dan buraya cenaze giderleri 6000 dolar. Uçak,yol,otel giderleri hariç… Şimdi söyleyin bana bugün böyle bir iyiliği kim kime yapar?”